Internauci skłonni do płacenia za treści

31 grudnia 2010, 11:50

Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Sztuczna inteligencja odtworzyła PAC-MANa. W przyszłości nauczy się praw fizyki oglądając YouTube'a?

25 maja 2020, 12:43

Stworzony przez NVIDIĘ algorytm sztucznej inteligencji GameGAN był w stanie samodzielnie stworzyć grę PAC-MAN. System nie miał dostępu do kodu gry. Zaprezentowano mu jedynie 50 000 fragmentów wideo. Na tej podstawie sztuczna inteligencja samodzielnie stworzyła w pełni funkcjonalną warstwę graficzną PAC-MANa.


Konsola Pippin© versal.at

Apple wyprodukuje konsolę do gier?

13 lutego 2008, 12:56

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono wniosek o rozszerzenie ochrony znaku firmowego Apple’a na rynek urządzeń do gier. Prawdopodobnie oznacza to, iż kolejną wielką premierą firmy Jobsa może być konsola.


Studium obnaża niewiedzę Polaków

22 sierpnia 2012, 06:49

Hiszpańska Fundacja BBVA opublikowała wyniki swojego „Międzynarodowego studium nt. kultury naukowej“. Na jego potrzeby przeprowadzono ankiety w 11 krajach, w każdym z nich przepytując 1500 osób. W badaniach wzięli udział mieszkańcy Włoch, Hiszpanii, Austrii, Czech, Polski, Niemiec, Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Danii oraz USA. Ich celem było określenie poziomu szeroko pojętej kultury naukowej. Pytano o zainteresowania naukowe czy sposób ich zaspokajania, a konkretną wiedzę sprawdzono zadając 22 proste pytania.


Google pokazał Nexusa

6 stycznia 2010, 13:06

Tak, jak się tego spodziewano, Google zaprezentował smartfon Nexus One. Telefon produkowany przez tajwańską firmę HTC korzysta z 3,7-calowego wyświetlacza OLED, procesora Snapdrago firmy Qualcomm i systemu operacyjnego Android 2.1.


Sąd odrzucił "neutralność sieci"

15 stycznia 2014, 11:56

Federalny Sąd Apelacyjny dla Dystryktu Kolumbii przyznał rację firme Verizon w sporze z Federalną Komisją Komunikacji (FCC). Spór dotyczył zasady "neutralności sieci", która przewiduje, że dostawca internetu ma obowiązek identycznie traktować cały ruch przechodzący przez jego infrastrukturę


Silverlight - microsoftowy konkurent Flasha

16 kwietnia 2007, 13:05

Microsoft zaprezentował konkurencję dla technologii Flash, przeznaczoną dla przeglądarek wtyczkę Silverlight. Ma ona umożliwić odtwarzanie plików muzycznych, filmowych i uruchamianie interaktywnych aplikacji sieciowych.


Wyznaczono datę premiery... Duke Nukem Forever

21 stycznia 2011, 17:19

Trudno w to uwierzyć, ale oficjalnie ogłoszono datę premiery gry Duke Nukem Forever. Ma ona zadebiutować w amerykańskich sklepach 3 maja. Trzy dni później kupić ją będzie można na całym świecie.


Kierowca Ubera z zarzutami za niedopilnowanie autonomicznego samochodu, który zabił człowieka

17 września 2020, 10:44

Kierowcy Ubera nadzorującemu autonomiczny samochód, który zabił kobietę, postawiono zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci. O sprawie informowaliśmy w 2018 roku. Wtedy to w Tempe w stanie Arizona autonomiczny pojazd Ubera śmiertelnie potrącił pieszą przechodzącą przez ulicę poza przejściem dla pieszych. Była to pierwsza piesza śmiertelna ofiara autonomicznych samochodów.


© Immersive Media

Patrz, gdzie chcesz

29 lutego 2008, 09:02

No i stało się – po wielu mniej lub bardziej udanych próbach przesyłania obrazów "dookólnych" doczekaliśmy się standardu cyfrowego wideo, w którym każdy sam decyduje, gdzie skierować kamerę. Filmy dostępne w witrynie firmy Immersive Media z pozoru niczym się nie różnią od tych publikowanych w serwisie YouTube. Wystarczy jednak kliknąć wnętrze kadru, aby uzyskać pełnię władzy, zarówno nad kierunkiem "patrzenia" kamery, jak i ogniskową jej obiektywu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy